Porcja zdrowia na raz: burak - jabłko - cytryna

Spróbuj inaczej | października 04, 2017 Skomentuj
Składniki (na jedną porcję):
- duży burak
- duże soczyste jabłko
- połowa cytryny bez skórki, wypestkowana

Składniki na sok myjemy, buraka obieramy (jeśli buraka macie od zaufanego rolnika wystarczy go porządnie wyszorować) i wszystko wrzucamy do wyciskarki. Pijemy od razu po przygotowaniu.

Burak silnie oczyszcza i wzmacnia krew. Jest warzywem o cudownych właściwościach detoksykujących, wspomaga i usprawnia pracę jelit, ma działanie zasadotwórcze i jest to bardzo cenna jego właściwość ponieważ większość produktów spożywanych przez nas (mięso, pieczywo, żywność wysokoprzetworzona, słodycze) ma działanie zakwaszające. Zakwaszony organizm to idealne miejsce do rozwoju wielu poważnych chorób, w tym osteoporozy, a nawet nowotworów. Buraki obfitują w błonnik, witaminy (C, A i witaminy z grupy B) i składniki mineralne (żelazo, magnez, wapń, potas, miedź, cynk) i przy tym wszystkim są warzywem niskokalorycznym. Jego szczególnie warto włączyć do swojej diety, tym bardziej, że sezon na korzeniowe warzywa trwa w najlepsze.

0 komentarze: